FAQ – Veelgestelde vragen

Wordt logopedie vergoed?

Ja bij kinderen tot 18 jaar volledig en bij volwassenen na het voldoen van het eigen risico.

Met welke verzekeraars heeft de praktijk een contract?

Wij hebben met alle landelijk opererende zorgverzekeraars een contract afgesloten.

Hebben jullie ervaring met kinderen?

Ja zeer veel, alle collega’s behandelen al vele jaren kinderen met allerlei problematiek.

Hebben jullie ervaring met hoogbegaafde kinderen?

Ja, sinds enkele jaren komen er steeds meer hoogbegaafde kinderen in de praktijk. Deze kinderen worden zo veel mogelijk behandeld volgens de top-bottom strategie.

Hebben jullie ervaring met kinderen met AD(H)D, PDD-NOS en aanverwante stoornissen?

Hierin zijn enkele bijscholingen en lezingen gevolgd in het verleden door de verschillende collega’s en er is veel ervaringsdeskundigheid. Bij deze kinderen komen regelmatig combinaties met taalstoornissen voor. Wij zien structuur en positieve bekrachtiging in deze behandelingen als speerpunten.

Wat neem ik mee voor het eerste bezoek aan de logopedist?

Een verwijsbrief van een arts óf het ingevulde DTL screeningsformulier en een geldig legitimatiebewijs van degene die behandeld gaat worden. Indien u nog verder onderzoeksverslagen of iets dergelijks hebt, is het handig om deze ook mee te nemen.

Is de zorgverlener verplicht mijn Burgerservicenummer (BSN) te registreren?

De zorgverlener is verplicht om de cliënt te identificeren aan de hand van een identificatiedocument en deze gegevens digitaal op te slaan. Natuurlijk zijn deze gegevens afdoende beschermd in ons systeem.

Waar kan ik een afspraak maken/afzeggen/verplaatsen?

U kunt via:
– e-mail logopedienienhuis@gmail.com 
– telefonisch contact: 0592-406979 / 06-12379683
– of via het contactformulier een afspraak maken.

Wanneer u de afspraak wilt afzeggen of verplaatsen verzoeken wij u dit 24 uur van tevoren te doen en bij ziekte voor 8:30 uur ’s ochtends via telefoon of e-mail logopedienienhuis@gmail.com.

Indien wij de telefoon niet rechtstreeks beantwoorden kunt u altijd een boodschap achterlaten en dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op. Als u een vaste afspraak afzegt, verschuift deze automatisch naar 1 week later.

Bij te laat afmelden of niet op komen dagen wordt de afspraak bij uzelf in rekening gebracht!